FALIMENTUL EDUCAŢIEI. Introducerea amprentei digitale la intrarea în şcoli

Dacă s-a ajuns la monitorizarea elevilor la intrarea în şcoală cu scopul reducerii numărului de absenţe atunci ar trebui ca întregul corp profesoral în frunte cu ministrul educaţiei să îşi dea demisia şi să se apuce de altceva. Este clar că nu au reuşit să ofere elevilor motivaţia şi interesul frecventării cursurilor.

Dacă s-a ajuns la această măsură extremă atunci părinţii ai căror copii refuză să meargă la cursuri ar trebui să îi retragă pur şi simplu de la şcoală. La ce să mai cheltuiască statul cu ei? România interbelică avea un procent foarte mare de analfabeţi, în timp ce leul românesc era valută. Deci ţara merge înainte şi fără alfabetizare şi educaţie forţată. Să recunoască faptul că a fost un părinte incapabil să îşi educe copilul iar dacă acesta în pofida educaţiei a dovedit că nu are aptitudini intelectuale atunci trebuie trimis la munca de jos, de la 14 ani, cum se muncea înainte. Sunt necesari oameni şi la măturat străzile, dus vitele la câmp, etc.

In fine, dacă elevii au ajuns să fie mânaţi ca cireada la şcoală, verificaţi prin amprente ca puşcăriaşii, atunci canalele de informare în masă de la televiziune, radio şi presă ar trebui să accepte că şi-au adus şi ei contribuţia la această penibilă situaţie. Că flecărerile, imaturitatea şi prostia crasă revărsată printr-o mare parte din ele au reuşit să îmbâcsească, polueze şi strica minţile copiilor atât de mult încât o parte dintre ei au devenit iresponsabili chiar şi în cele mai elementare acţiuni cum ar fi mersul la şcoală.

Că elevii sunt iresponsabili şi prost educaţi este o realitate pe care o resimte întreaga societate românească până în cele mai mărunte detalii. De multe ori merg acasă cu un maxi-taxi arhiplin uneori cu elevi ieşiţi de la cursuri. Niciunul nu se ridică să ofere locul unei persoane mai în vârstă, chiar dacă ne vede că venim de la piaţă sau serviciu, că suntem obosiţi. De multe ori mă ridic eu şi ofer locul altcuiva. Ei, niciodată! Stau ca vitele. Comportamentul este oglinda educaţiei primite acasă. Impertinenţă, obrăznicie şi nesimţire. Şi pentru asta sunt vinovaţi atât părinţii, profesorii cât şi mass-media care turuie într-una cu drepturile copilului fără să spună nimic despre obligaţiile copilului. Drepturi fără obligaţii nu există! E îndemn făţiş la anarhie.

Iar dacă opinia mea a fost prea dură şi îmi veţi spune că în fiecare clasă sunt doar câteva uscături şi restul sunt copii normali atunci introducerea acestui sistem de monitorizare este o imbecilitate, o scorneală idioată a unor manageri de şcoală, un pas prostesc spre o monitorizarea globală a omenirii.

Şcolile care recurg la sistemul monitorizării elevilor prin amprentă digitală ar trebui închise pur şi simplu. Nu sunt şcoli, ci închisori. Inseamnă că nu sunt capabile să îşi atragă elevii şi să îi ţină la cursuri decât de frică şi din obligaţie. Or, frica nu a educat pe nimeni niciodată. Doar dragostea şi respectul au modelat caractere. Dacă aş avea copilul la o astfel de şcoală l-aş retrage imediat.

A se vedea şi un articol publicat pe Apologeticum.

5 thoughts on “FALIMENTUL EDUCAŢIEI. Introducerea amprentei digitale la intrarea în şcoli

  1. O sa incep cu bun re-gasit ca imi era dor de scrisul dv.!!! Nu stiu de ce eu nu am vazut pina cum postarile dv. desi am dat de multe ori pina acum pe site inclusiv dupa noiembrie si imi era afisata doar postarea din septembrie…dar acum vad o explozie de articole!!! MA bucur si va doresc spor in toate!!! Trebuie sa recunosc ca nu mi-a venit cuvantul "inchisoare" in minte la isprava cu scoala – desi amprentarea este o practica adresata infractorilor si de aceea eu am refuzat pasapoartele moderne si le voi cat voi putea… Dar oricat de socant ar fi va impartasesc opinia ca scoala respectiva ar trebui inchisa daca acei copii sarmanii nu au reusit sa invete nimic nici macar din patania lui Pinochio. Ar trebui ca invatamantul de meserii sa fie foarte diversificat si sa ofere posibilitati de pregatire si insertie la final. La intalnirea de 20 de ani anul trecut de la absolvirea liceului indragita noastra profesoara de Limba Romana ne-a marturisit " MA bucur ca am stiut cand sa plec din sistem"- facand aluzie la ce se intampla in scoli la aceasta ora. Toata lumea vorbeste despre criza de diferite feluri, dar criza e una singura: a noastra, a omului in toate rolurile sale. Cine si-o recunoaste si incearca sa faca ceva tot nu e pierdut…cu urare de toamna frumoasa si cu drag c.p.

  2. Stimată doamnă Cristina,
    Vă mulţumesc şi mă bucur că aţi reuşit să vedeţi articolele mele. De la o vreme, netul nu mă mai iubeşte:).
    Aveţi dreptate întru totul. Insă criza, de orice natură, poate fi administrată doar de cei maturi. Faptul că criza omului modern a ajuns să implice şi criza educaţiei copiilor este un atentat la viitor.
    O toamnă lungă, bogată şi frumoasă !
    Cu drag,
    Emilia

  3. Va multumesc pentru toate! Am o intrebare careia eu cu lipsa mea de cunostinte si intelegere probabil nu ii stiu raspunde. De ce Biserica ortodoxa nu are scolile ei nici la ora actuala in societatea roamneasca? (Si astfel sa trebuiasca sa lupte pentru pastrarea icoanelor in niste scoli in care cu atata darnicie se invata fara sa derajeze pe nimeni despre halouin?) Bine, in perioada comunista era de inteles nu aveau cum sa se infiinteze si sa supravietuiasca. Dar acum??? Ce ar zice oare romanii oare la un sondaj de opinine pe tema asta? si-ar da copilul la o asemenea scoala? Cum suntem in streini, anul acesta experimentam scoala catolica pentru ca eu am acumulat prea multe aspecte negative cu scoala europeana si am vrut sa pun punct. Acum mi-e mai mare dragul cand ii vad pe copii incepind orele in rugaciune si continuand la masa si la slujba. Si revin…Exista ceva legat de filosofia sociala a ortodoxiei care ar pune o stavila in asta? Mie asa imi apare acum ca daca s-ar infiinta scoli ortodoxe macar unii copii tot ar fi salvati si tot ar fi ceva pentru societatea romaneasca. Poate… Doamne ajuta! c.p.

  4. Doamnă Cristina,

    Scolile ortodoxe au existat de-a lungul epocilor şi funcţionau in mănăstiri.
    Acum se confundă scolile ortodoxe cu seminariile ortodoxe care sunt cu totul altceva făcând parte din învăţământul de specialitate teologic.
    Nu există nici o stavilă dogmatică sau teologică cu privire la acestea. Dimpotrivă, Sf. Apostol Pavel se ocupa printre altele şi de copii.
    Au început să se organizeze grădiniţe ortodoxe şi am înţeles că ar exista şi un început de scoli ortodoxe particulare.
    Este o problemă legată nu de organizare ci de fonduri. Şcolile ortodoxe pot fi doar particulare, în condiţiile în care statul este laic. Şi probabil nu există fonduri necesare deschiderii şi funcţionării lor. La înfiinţarea unor şcoli ortodoxe ne îndeamnă printre alţii şi părintele Iustin Pârvu.
    Doamne ajută!
    Emilia

  5. De scolile din manastiri stiam, unele au mai si ramas, ca de exemplu la Prislop parca, iar seminariile ortodoxe erau parca pepinierele viitorilor preoti asa cum liceele militare erau cele ale ofiterimii …Intrebare: din moment ce scolile ortodoxe sunt intreprinderi particulare se mai poate reorienta spre ele acele 2 procente de impozit? Doamne ajuta! Cristina P.

Leave a Reply to Anonymous Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *