Evaluarea directorului Vlad Florin pe anul 2015 cu nota 9,35, comentată de mine în postarea de mai jos, a fost depăşită cu mult de evaluarea manageriatului pe ultimii 5 ani. Cel de-al treilea mandat de manager (şi sperăm noi ultimul) al directorului Vlad Florin de la MJI a fost notată cu 9,97. Nu este o greşeală, nota apare pe site-ul CJI. Deci, în viziunea comisiei de evaluare, Vlad e managerul aproape perfect. Iarăşi nu ştiu criteriile de evaluare şi nici comisia deşteaptă. Nu ştiu dacă s-au respectat normele prevăzute în ordinul ministrului 2799/2015, dar dacă luăm în discuție doar una și anume conservarea și restaurarea patrimoniului, avem o problemă mare cât casa.
Un ditamai exemplu de manageriat – conacul Bolomei.
Ei bine, dragii mei, ruina de la Cosâmbeşti, aflată la doar 5 km de Slobozia este secţie a Muzeului Judeţean Ialomiţa. Aţi auzit bine, secţie muzeală, nu de azi de ieri, ci de 14 ani, adică de când e Vlad director. Este probabil singura secţie muzeală din ţară aflată în ruină.
Când fost dat muzeului spre administrare, conacul era tot ruină dar avea un atu extraordinar. Avea întocmită întreaga documentaţie de restaurare, un teanc de dosare care după spusele unora ar fi costat o căruţă de bani. Nu ştim, dar e util de aflat. Important este că un pas decisiv în restaurarea monumentului era făcut. Se preconiza o secţie frumoasă cu săli de conferinţă, ateliere etc. aşa cum îi stătea bine unui conac- monument istoric. Greul hârţogăriei era trecut, mai rămânea doar restaurarea. Schelele erau deja montate. Pentru punerea în plan a proiectului de restaurare trebuiau căutate finanţări fie de la minister, fie din fonduri europene, fie de la bugetul local. Nu ştim de ce şeful aproape perfect nu a făcut nimic în aces sens. A angajat doar un paznic care adună cărămizile căzute şi asta nu un an sau doi, ci de 14. Putem presupune că atunci prin 2002, după ce rupseseră gura târgului cu statuia de două miliarde lei vechi de la Oraşul de Floci, nu au mai avut tupeu câţiva ani să mai ceară bani. Şi accesarea altor fonduri presupunea muncă…aşa că au stat cuminţi după proverbul ,,doar cine nu muncește, nu greșește,,. Acum vreo trei ani am aflat la una din rarele şedinţe că vor fi alocaţi bani şi pentru Bolomei, că documentaţia s-a învechit şi trebuie actualizată. Adică au stat 10 ani să cadă cărămizi până când documentaţia de restaurare nu mai corespundea. Bietul şef perfect! Dacă nu au fost bani, ce puteai să-i faci, să-i rupi gâtul omului?
Că banii care au fost s-au dus!
Că banii care au fost trebuiau la altă secţie, care nici nu exista, au făcut-o ei de la firul ierbii. E vorba de baza de şantier de la Oraşul de Floci, ridicată toată din fondurile judeţului. Şi pentru aceea totul a fost întocmit de la zero, toate avizele şi documentaţiile pentru construcţie, apă, lumină, mediu, toate pentru o construcţie nouă în plin câmp, la 50 de km de Slobozia, că Bolomei era prea aproape la 5 km. Totul a înghiţit aproape 11 miliarde lei vechi, plus restaurarea unor vestigii din sit, plus festival de artă culinară care înghițea între 20-30000 RON pe o zi. Și, mai ales consumul de benzină i-a pus pe butuci, deși era toată la dispoziția conducerii. Eu, ca specialist, dacă beneficiam de masina instituției o dată pe an. Așa a ajuns șeful perfect complice în dosarul de luare de mită a președintelui Ciupercă. Că nu le ajungea cota de 100 l de benzină pe lună.
Oare nu puteau rupe câte puţin, în fiecare an şi pentru Bolomei. Intr-un an acoperişul, în altul fundaţia, odată interiorul etc. Chiar nu le-a trecut nici o soluţie prin capul celor trei şefi deştepţi (director, director adjunct, şef secţie) care au condus muzeul în anii aceea de investiţii mari? Dar, cei care îi evaluau de 15 ani încoace şi mă refer la conducerea CJI, Ilie Cioacă şi alții, oare n-au văzut cum arată ,,secţia,, de la Cosâmbeşti? Oare Direcţia de Cultură nu a avut nici o tresărire de conştiinţă la starea monumentului istoric? Nu. Toţi au fost legaţi la ochi. Şi aşa, de-a oarba, ne-au dus 15 ani în râpa în care ne aflăm acum. Pentru că, doar aşa, orbiţi de interese au putut să noteze cu 9,97.
Evident, că șeful perfect mai are și alte ,, performanțe,, la activ. Incă mai sper că va veni și vremea unei comisii de evaluare cinstite și adevărul va ieși la lumină.
9,97 e tare de tot evaluarea! De ce nu10. Care e diferenta. Nu poate fi dezlipit de functie decat de dv. Continuati.
Ma ingrozesc când vad cum institutiile bugetare cheltuiesc banii dupa placul ,, sefului perfect”. Cu 100 l benzina parcurgi 700 km/ luna. Adica 700km/ 20 zile lucrătoare înseamnă 35 km/zi. Nu s-a inventat si mersul pe jos? Sau directorul face naveta cu masina institutiei? Daca ne mai gândim ca sunt si 4-5 luni de iarna si ploi, când nu ai ce face in santiere, rămâne benzina… oho! Dar ce contează… e de la stat.
Nu vă supărați, dar eu in calitate de șef de șantier beneficiez doar de un drum dus cu masina instituției adică atunci cînd car toate materialele necesare. De intors insă, nu mai sunt bani de benzină. Imi aduc materialele arheologice doar atunci cind se face plata lucrătorilor sau cand mai au alte drumuri prin zonă. O parte din materiale îmi rămîn acolo, bagajele personale le aduc cu prieteni, cunoștințe etc. Vai și amar! Directorul vine însă și 200 m de acasă la muzeu cu masina instituției, chiar și cele mai mărunte drumuri în oraș se fac cu masina instituției. Dar, dacă cer mașina pt. o periegheză mi se spune să mă descurc. Că nu e benzină…! Ca să preiau un schelet direct de pe santier la muzeu, fără să îl mai amestec cu materialele din sat, am asteptat pana s-a stricat vremea și păna la urmă am mers cu masina unui coleg.Benzina e doar pt. plăcerea șefului. Si câte si mai cîte…
Poate asta e motivul evaluarilor cu 9.97. Reuseste sa cheltuie banii, sa consume benzina, sa faca poate si campanii electorale…etc.